میزان املاح مفید آب

میزان املاح مفید آب

در این مطلب در مورد میزان املاح مفید آب به شما توضیح خواهیم داد: املاح آلی برای بدن انسان قابل جذب و مفید هستند.

 میزان املاح مفید آب

همان طور که می دانید بدن برای زنده ماندن به میزان مناسبی املاح معدنی نیاز دارد. املاح مفید برای بدندر کنار ویتامین‌ها وظیفه حفظ کارایی اندام‌های بدن را برعهده دارند.

در واقع بدن انسان به حدود 70 نوع از املاح نیاز دارد تا وظایف تعریف شده خود را درست و کامل انجام دهد.

اما بسیاری از مردم اطلاع ندارند که املاح موجود در طبیعت دو نوع هستند:
- مواد و املاح معدنی 
- مواد و املاح آلی 
دسته اول: مواد و املاح معدنی 
این دسته از عناصر به طور طبیعی در معادن، سنگ‌ها، خاک و به طور کلی در پوسته زمین یافت می‌شوند و آب هنگام عبور از بستر سنگ‌ها و کانی‌ها، این املاح را در خود حل می‌کند.برخی از مواد معدنی مفید نیستند!
بر خلاف تفکر عموم مردم ،املاح معدنی(كه در آب نیز یافت می شوند) برای بدن حیوانات و انسان‌ها غیرقابل جذب و غیرمفید هستند. بدن این املاح را مانند سموم دفع می‌کند. درست برعکس گیاهان که غذای اصلی آنها، همین مواد معدنی هستند(مانند نیترات که برای انسان سمی است ولی برای تغذیه گیاهان مفید است )می‌دانیم که گیاهان به وسیله ریشه و با کمک آب، مواد معدنی را از خاک جذب می‌کنند.

برخی از محققین معتقدند الکترون‌های موجود در ساختار اتمی مواد معدنی بر خلاف عقربه‌های ساعت گردش می‌کنند و در نتیجه با الکترون‌های بدن انسان سازگار نیستند. این املاح برای بدن انسان مضر بوده و عوارضی همچون درد و تورم در مفاصل،سنگ کلیه،فشار خونو ... را باعث می‌شوند.املاح معدنی به آب طعم و بو می‌دهند. هرچه آب ناخالص‌تر باشد طعم و بوی آن نامطبوع‌تر است.
یکی از آشناترین این ترکیبات، کربنات کلسیم است. این همان جرم و رسوبیاست که در جداره کتری، سماور و لوله‌های آب گرم مشاهده می‌کنید.
دسته دوم: مواد و املاح آلی 
این دسته ازاملاحقابل جذب برای بدن حیوانات و انسان‌ها هستند. منبع اصلی این املاح، گیاهان هستند. در واقع گیاهان با جذب املاح معدنی موجود در خاك تغذیه می‌كنند. املاح معدنی پس از ورود به اندام‌های گیاه، در اثر پدیده فتوسنتز تغییر ماهیت داده و تبدیل بهتركیبات آلیمی‌شوند.
املاح آلیبرای بدن انسان قابل جذب و مفید هستند. برخی از دانشمندان معتقدند الکترون‌های موجود در ساختار اتمی املاح آلی، موافق عقربه‌های ساعت گردش می‌کنند و در نتیجه با الکترون‌هایبدن انسان سازگار هستند.
انسان از طریق مصرف میوه‌ها و سبزیجات و گوشت حیوانات گیاهخوار، املاح آلی را جذب می‌كند.

مواد موجود در آب، معدنی هستند یا آلی؟
همان طور که می‌دانید، آب با عبور از میان سنگ‌ها، خاک و بستر زمین، مواد معدنی موجود در آنها را در خود حل می‌کند. در نتیجه مواد حل شده در آب جزء مواد معدنی موجود در طبیعت هستند. همان طور که اشاره شد، این مواد و ترکیبات نه تنها برای بدن ما مفید نیستند، بلکه در برخی موارد می‌توانند به سلامتی ما آسیب برسانند.
همیشه به خاطر داشته باشید:
مواد معدنی موجود در پوسته زمین برای بدن انسان و حیوان مفید نیستند بلکه برای گیاهان شناخته شده و مفید هستند. گیاهان با جذب مواد معدنی خاک و پدیده فتوسنتز، آنها را به مواد آلی تبدیل می‌کنند. مواد آلی برای بدن انسان‌ و حیوان قابل جذب و مفید هستند. انسان با مصرف میوه‌ها و سبزیجات یا با استفاده از گوشت حیوانات گیاه خوار، مواد آلی بدن خود را تامین می‌کند. در واقع آب نقشی در تامین مواد مفید بدن ما ندارد. 
هرچقدر آبی که می‌نوشیم خالص‌تر باشد، وظایف اصلی خود را در بدن ما بهتر انجام می‌دهد. در حالی که آبی که گیاهان با ریشه خود جذب می‌کنند، می‌بایست سرشار از املاح معدنی باشد. آب‌های معدنی نه تنها برای بدن ما مفید نیستند، بلکه می‌توانند سبب بروز سنگ کلیه شوند یا آسیب‌های دیگری به بدن ما وارد کنند. پس لذت نوشیدن آب سالم و گوارا را برای خود و فرزندان عزیزتان هدیه کنید .

دستگاه های تصفیه آب سی سی کا پلاس در شیراز با بهره گیری از فناوری اسمز معکوس قادر به حذف ناخالصی ها هستند و ترکیبات مضر (حل شده در آب) را تا ۹۰ درصد کاهش داده و آبی سالم و گوارا را برای شما و خانواده به ارمغان می آورد.

با خرید اینترنتی دستگاه تصفیه آب سی سی کا پلاس در شیراز علاوه بر اصلی بودن قطعات دستگاه از خدمات پس از فروش و تخفیفات ویژه بهره مند شوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در تصفیه آب سی سی کا پلاس در تماس باشید.

 

 لیست انواع فیلتر های تصفیه آب

دستگاه تصفیه آب خانگی

آب شیرین کن

تعویض فیلتر تصفیه آب شیراز

صنعتی

خرید آنلاین و اینترنتی دستگاه تصفیه آب خانگی در شیراز

       درخواست اینترنتی و آنلاین تعویض فیلتر تصفیه آب در شیراز

       درخواست اینترنتی و آنلاین سرویس و تعمیر دستگاه تصفیه آب در شیراز

درخواست سرویس تصفیه آب در شیراز

ارسال رایگان فیلتر تصفیه آب در شهر شیراز