املاح معدنی در آب تصفیه

املاح معدنی در آب تصفیه

در این مطلب در مورد املاح معدنی موجود در آب تصفیه به شما توضیح خواهیم داد: هم چنین در مورد مفید یا مضر بودن املاح معدنی خواهیم گفت:

املاح معدنی در آب تصفیه

مواد معدنی نیترات ونیتریت ، آهن و منگنز،سولفات ، فسفات، جامدات معلق، کلسیم و سدیم، کلراید، فلوراید و عناصرناچیز در آب به شکل املاح بسیار ریز وجود دارند،ک برخی از این املاح مفید و برخی مضر هستند.

شاید این سوال پیش بیاید که آب آشامیدنی لوله کشی ما تا چه حد می‌تواند سمی و خطرناک باشد.

 نیترات و نیتریت بسیار مضر هستند و می‌توانند آسیب زیادی به سلامت انسان وارد کنند. این مواد در اثر ورود ترکیبات آب فاضلاب ایجاد می‌شوند. نیتروژن داخل آب فاضلاب در اثر ترکیب با اکسیژن، تبدیل به نیترات و نیتریت شده و یک ترکیب سمی را ایجاد می‌کند. اما بر اساس آمار ارائه شده از جانب وزارت بهداشت، خوشبختانه این مواد در آب به نسبت بسیار کمی وجود دارند. اما با این حال نمی‌توان از وجود آنها در آب چشم پوشی کرد. پس باید گفت که نیترات و نیتریت یکی از املاح آب هستند که ما هر روز مصرف می‌کنیم.

برخی عناصر ناچیز دیگر نیز به شکل املاح در آب وجود دارند. یکی از این عناصر، آرسنیک نام دارد. آرسنیک ماده‌ای است که در سموم شیمیایی و آفت کش بیشتر استفاده می‌شود. زمانی که به صورت بی رویه از سموم شیمیایی و آفت کش استفاده شود، آرسنیک از طریق خاک به منابع آب‌های زیرزمینی نفوذ می‌کند. متاسفانه سازمان تصفیه قادر به حذف کامل آن از آب نیست. به همین خاطر، خواسته یا ناخواسته، ما در طول روز بارها و بارها این ماده سمی را وارد جریان خون خود می‌کنیم. حتی جالب است بدانید که کلری که برای تصفیه آب استفاده می‌کنند، می‌تواند به بدن آسیب جدی وارد کند و جزء املاح آب محسوب می‌شوند

دستگاه‌های تصفیه آب خانگی اسمز معکوس که با برق کار می‌کنند، توانایی این را دارند تا اکثر املاح آب را از بین ببرند. این یک فرصت عالی برای کسانی است که نگران سلامت خود و خانواده‌شان هستند.

دستگاه‌های تصفیه آب حرفه‌ای، در چند مرحله مختلف آب را تصفیه می‌کنند. به همین خاطر تقریبا هرگونه املاح معدنی و شیمایی در آب را می‌توانند از بین ببرند. از این رو در صورتی که از دستگاه تصفیه آب خانگی استفاده می‌کنید، می‌توانید از بابت املاح آب آسوده خاطر باشید.

مهم‌ترین عامل در کیفیت آب تصفیه شده توسط این دستگاه‌ها، سلامت فیلترها هستند. پس حتما برای اینکه دستگاه تصفیه آب خانگی شما به صورت دائمی بتواند کیفیت آب خوبی را در اختیار شما قرار دهد، باید حتما در دوره‌های منظم، فیلترهای دستگاه خود را تعویض نمایید.

منیزیم، پتاسیم و حتی آهن، موادی هستند که معمولا همه ما آنها را به عنوان مکمل‌های غذایی مصرف می‌کنیم، اگر به واسطه دستگاه تصفیه آب، این املاح مفید را از بین نبرید، املاح سمی، سرطان زا و شدیدا مضر نیز وارد بدن شما خواهند شد.

 باید بدانید املاحی که از نظر شما مفید به نظر می‌رسند، کیفیت بسیار کمی دارند. شما زمانی که مکمل یک ماده معدنی مثل منیزیم را مصرف می‌کنید، دارای خلوص ۹۹.۹۹ درصد است. اما املاح مفید داخل آب کیفیت و خالصی بسیار کمی دارند.

بنابراین حتی املاح مفید نیز به نوعی سمی و مضر به حساب می‌آیند. حتی جالب است بدانید که بدن‌مان حدود ۹۰ درصد این املاح را دفع می‌کند، پس قطعا کیفیت مطلوبی ندارند. همچنین می‌توانید از فیلتر‌های مینرال استفاده کنید. فیلترهای مینرال میزان مواد معدنی مفید را تعدیل می‌کنند و اجازه می‌دهند تا مواد مفید تنها در آب شرب شما وارد شوند.

با خرید اینترنتی دستگاه تصفیه آب سی سی کا پلاس در شیراز علاوه بر ضمانت، از اصلی بودن قطعات و تخفیفات ویژه بهره مند شوید.

 لیست انواع فیلتر های تصفیه آب

دستگاه تصفیه آب خانگی

آب شیرین کن

تعویض فیلتر تصفیه آب شیراز

صنعتی

خرید آنلاین و اینترنتی دستگاه تصفیه آب خانگی در شیراز

       درخواست اینترنتی و آنلاین تعویض فیلتر تصفیه آب در شیراز

       درخواست اینترنتی و آنلاین سرویس و تعمیر دستگاه تصفیه آب در شیراز

درخواست سرویس تصفیه آب در شیراز

ارسال رایگان فیلتر تصفیه آب در شهر شیراز