تلخی آب تصفیه

تلخی آب تصفیه

در این مطلب در مورد علت تلخی آب تصفیه به شما توضیح خواهیم داد: هم چنین در مورد رفع تلخی آب خواهیم گفت: خرید اینترنتی تصفیه آب خانگی و صنعتی سی سی کا پلاس در شیراز

تلخی آب تصفیه

تلخ شدن آب تصفیه شده از علل عمده ی نارضایتی مصرف کنندگان دستگاه تصفیه آب است، هر چه کیفیت قطعات دستگاه و مخصوصا کیفیت فیلترهای  دستگاه تصفیه آب پایین تر باشد آب تلخ تر است.

از عوامل دیگر این مشکل عدم تنظیم کردن دستگاه تصفیه آب هنگام نصب و سرویس توسط سرویسکار است .

هر دستگاه تصفیه آب خانگی که بتازگی نصب شده باشد و یا در حال نصب باشد
ابتدا باید توسط سرویسکار تنظیم و درجه سختی آن با دستگاه TDS متر یا کیت آنالیز آب
آزمایش شده باشد در غیر اینصورت احتمال تصفیه بیش از حد و تبدیل به آب مقطر یا آب
فاقد املاح معدنی مفید زیاد است.

علت تلخ شدن آب تصفیه شده :

علت اول : تنظیم نبودن سختی یا TDS آب خروجی

علت دوم: کیفیت پایین فیلترهای دستگاه .

برای اینکه علت تلخ شدن آب تصفیه شده را بتوانیم متوجه بشویم ابتدا باید مقدار سختی آب ورودی به دستگاه که همان آب لوله کشی شهری است را اندازه گیری کرده و با توجه به سختی ورودی آب مقدار سختی خروجی آب دستگاه تصفیه آب را تعیین کنید .

برای رفع تلخی آب تصفیه روش کار به این صورت است که ابتدا باید شیر آب مخزن ذخیره دستگاه را ببندید و شیر برداشت آب روی سینک که مربوط به دستگاه تصفیه است را باز کنید تا مقدار متناوبی آب بصورت باریکه از شیر آن خارج شود . در این حالت تقریبا ۱ دقیقه صبر کنید سپس مقداری از آب آن را داخل لیوان بریزید سپس دستگاه tds متر را روشن کنید و آنرا درون لیوان بگذارید تا برای چند ثانیه ثابت بماند. بر روی نمایشگر کوچک دستگاه tds متر عددی را مشاهده خواهید کرد که آن سختی آب دستگاه شما است یعنی آبی که استفاده میکردید .

پس از اینکه از عدد سختی آب دستگاه مطمئن شدید نوبت به تنظیم آن میرسد تا نسبت به رفع علت تلخ شدن آب تصفیه اقدام کنید، اما قبل از آن باید یک بار سختی آب شهری را نیز تست کنید تا بتوانید مقایسه خوبی را داشته باشید . بعنوان مثال سختی آب شهری ۶۰۰ و سختی آب دستگاه شما بر روی ۲۰ است، معمولا اگر سختی آب از ۶۰ پایین تر باشد آب به تلخی می زند و باید کمی آنرا بالاتر ببرید ، بهترین عدد از نظر ما ۹۰ یا ۱۱۰ است البته قانون ثبت شده و درستی در این مورد که علت تلخ شدن آب تصفیه را در پی دارد در هیچ کجای دنیا وجود ندارد ولی ما نسبت به تجربه چندین ساله خودمان به شما این پیشنهاد را میکنیم. البته اگر سختی آب را تا ۱۴۰ نیز تنظیم کنید اشکالی ندارد ولی احتمال دارد کمی داخل کتری یا سماور شما جرم بگیرد که البته چیز مهمی نیست و به مرور زمان از بین میرود . استفاده از فیلتر قلیایی یا orp که در پزشکی به آنتی  اکسیدان معروف است نیز برای جلوگیری از تلخ شدن آب تاثیر زیادی دارد.

کارشناسان تصفیه آب سی سی کا پلاس در شیراز با بهره گیری از تجارب کافی و ابزار مناسب در رابطه با عیب یابی و تعمیردستگاه تصفیه آب بهترین راه حل ها را جهت بررسی و رفع عیوب دستگاه به کار خواهند گرفت.

برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در تصفیه آب سی سی کا پلاس شیراز در تماس باشید.

لیست انواع فیلتر های تصفیه آب

دستگاه تصفیه آب خانگی

آب شیرین کن

تعویض فیلتر تصفیه آب شیراز

صنعتی

خرید آنلاین و اینترنتی دستگاه تصفیه آب خانگی در شیراز

       درخواست اینترنتی و آنلاین تعویض فیلتر تصفیه آب در شیراز

       درخواست اینترنتی و آنلاین سرویس و تعمیر دستگاه تصفیه آب در شیراز

درخواست سرویس تصفیه آب در شیراز

ارسال رایگان فیلتر تصفیه آب در شهر شیراز