تست و عیب یابی شیر برقی تصفیه آب خانگی

تست و عیب یابی شیر برقی تصفیه آب خانگی

در این مطلب در مورد تست و عیب یابی شیر برقی تصفیه آب خانگی توضیح خواهیم داد: خرید اینترنتی تصفیه آب خانگی و صنعتی سی سی کا پلاس در شیراز

تست و عیب یابی شیر برقی تصفیه آب خانگی

شیر برقی تصفیه آب کنترل جریان ورود و خروج آب به دستگاه را برعهده دارد و اجازه ورود آب تا زمانیکه منبع تغذیه یا دستگاه به آن نیاز داشته باشد را میدهد و باعث جلوگیری از هدر رفتن آب در زمانیکه فشار آب شهری کمی بالاتر از حد استاندارد است می شود .

وجود این قطعه در سیستم های تصفیه آب  بسیار مهم است بنحوی که اگر این قطعه نباشد جریان آب به دستگاه علارغم خاموش بودن وارد شده و باعث خروج و تولید پسآب به درون فاضلاب می شود، لذا کارخانجات سازنده این سیستم ها با تعبیه این قطعه باعث صرفه جویی در مصرف آب می شوند .

 مادامی که جریان الکتریسیته در مدار برقرار باشد، راه عبور آب باز است و به محض قطع جریان الکتریسیته به هر دلیل، آب از این شیر عبور نخواهد کرد. چنان چه گفته شد هنگامی که پمپ خاموش است آب توسط فیلتر ممبران تصفیه نمی شود. زمانی که مخزن ذخیره پر شده و شیر مصرف هم بسته است سویچ قطع فشار بالا باعث قطع شدن جریان برق و خاموش شدن پمپ می شود. در این حالت و یا هر دلیل دیگری که پمپ خاموش باشد و قرار است تصفیه ای صورت نگیرد جهت جلوگیری از هدر رفت آب، برق شیر برقی هم قطع شده و جلوی عبور آب را می گیرد.

شیر برقی توسط دو رشته سیم به سیمهای ورودی پمپ متصل شده است. جهت جریان ورودی و خروجی آب روی شیر بصورت یک فلش نشان داده شده است.

شیر برقی تصفیه آب هنگام برقراری جریان الکتریسیته و روشن بودن پمپ، اجازه عبور آب را نمی دهند و یا در هنگام قطع جریان الکتریسیته و خاموش بودن پمپ اجازه عبور آب را می دهند ( در حالت دوم آب یکسره وارد فافضلاب شده و هدر می رود )

روش تست :

الف ) دو شاخه ترانس دستگاه را از برق بکشید. شیلنگ خروجی شیر برقی را از ورودی پمپ خارج کنید. اگر جریان آب برقرار است، شیر برقی معیوب است و می بایست تعویض شود. اما اگر جریان آب قطع شده است به مرحله ( ب ) بروید.

ب ) دو شاخه را مجددا به برق متصل کنید، در این حالت می بایست جریان آب برقرار شود، در غیر این صورت نیز شیر برقی معیوب است.

نکته:

هنگام تعویض شیر برقی به جهت فلش روی شیر که نشان دهنده جهت جریان آب است دقت کنید.

جابجایی سیم های شیر برقی تاثیری در کارکرد شیر ندارد.

در صورتی که از  اتصالات شیر برقی آب نشت می کند، می بایست محل رزوه ها را با نوار تفلون آب بندی کنید.

کارشناسان تصفیه آب سی سی کا پلاس در شیراز با بهره گیری از تجارب کافی و ابزار مناسب در رابطه با عیب یابی و تعمیردستگاه تصفیه آب بهترین راه حل ها را جهت بررسی و رفع عیوب دستگاه به کار خواهند گرفت.

برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در تصفیه آب سی سی کا پلاس شیراز در تماس باشید.

لیست انواع فیلتر های تصفیه آب

دستگاه تصفیه آب خانگی

آب شیرین کن

تعویض فیلتر تصفیه آب شیراز

صنعتی

خرید آنلاین و اینترنتی دستگاه تصفیه آب خانگی در شیراز

       درخواست اینترنتی و آنلاین تعویض فیلتر تصفیه آب در شیراز

       درخواست اینترنتی و آنلاین سرویس و تعمیر دستگاه تصفیه آب در شیراز

درخواست سرویس تصفیه آب در شیراز

ارسال رایگان فیلتر تصفیه آب در شهر شیراز