انواع رزین

انواع رزین

در این مطلب در مورد انواع رزین توضیح خواهیم داد: خرید اینترنتی دستگاه تصفیه آب خانگی و صنعتی سی سی کا پلاس در شیراز

انواع رزین

رزین ها انواعی از ترکیبات شیمیایی طبیعی و مصنوعی هستند چسبناک هستند و به هیچ وجه سخت نمی شوند.در واقع رزین ها نقش پیوند دهنده دارند.رزین ها در آب حل نمی شوند اما در اگثر ترکیبات با الکل حل می شوند.رزین ها براساس ترکیباتی که دارند دارای انواع مختلفی هستند که بر همین اساس نیز دارای کاربردهای مختلفی در صنایع هستند.در واقع رزین ها این قابلیت را دارند که پوشش با قابلیت های خاص برای ما ایجاد کنند.

رزین های طبیعی از گیاهان استخراج می شوند.رزین های طبیعی قیمت تقریبا بالاتری نسبت به انواع مصنوعی دارند.به عنوان مثال در ساخت قایق و طروف غذا از رزین کاج استفاده می شود.در ساخت بسیاری از عطرها،جوهر،جواهر و... نیز از رزین های طبیعی استفاده می شود.رزین های طبیعی از منابع تجدید پذیر هستند و استفاده از آنها هیچ نگرانی برای محیط زیست به وجود نمی آورد.

رزین های مصنوعی بیش تر در ساخت انواع پلیمر کاربرد دارند.به طور کلی رزین های مصنوعی پایداری بیش تری از انواع طبیعی دارند.به طور کلی رزین های مصنوعی کاربرد بیش تری دارند و در بسیاری از موارد جایگزین رزین های طبیعی هستند.در ساخت انواع رنگ،ظروف پلاستیکی و... رزین ها بسیار کاربردی می باشند.رزین های مصنوعی چون از منابع تجدیدناپذیر هستند کمی برای محیط زیست مضر می باشند.

رزین های مصنوعی پر کاربرد عبارتند از:

 رزین پلی استر یک رزین مقاوم در برابر حرارت،الکل،رطوبت و اسید می باشد.این نوع رزین شفاف است و با تینر فوری حل می شود.با اضافه کردن رنگ پودری می توان رزین پلی استر را رنگی کرد.

رزین اپوکسی کاربرد زیادی دارد و در ساخت انواع روکش،چسب،کامپوزیت ها و... استفاده می شوند.

رزین اپوکسی در صنایع هوایی و هواپیماسازی کاربرد فراوان دارد.رزین های اپوکسی مقاومت بالایی دارند و در برابر خوردگی و مواد شیمیایی مقاوت از خود نشان می دهند.رزین های اپوکسی در بین انواع رزین مصنوعی دارای قیمت بالاتری می باشد و به همین دلیل اگر نیازی به مقاوت در برابر خوردگی ندارید نیازی به انتخاب این نوع رزین نیست.از رزین اپوکسی در ترمیم و نگهداری انواع سازه و نیز در ساخت قطعات الکتریکی کاربرد فراوان دارد.

رزین وینیل مقاومت شیمیایی و مکانیکی خوبی دارد و در برابر خوردگی مقاومت دارد.از رزین وینیل برای زمانی که نیاز به انعطاف پذیری لایه های رنگ باشد استفاده می شود.

بیش ترین کاربرد رزین ها در صنعت رنگسازی می باشد.رزین ها می توانند در درجه کیفی و دوام رنگ تاثیرگذار باشند.

رزین اکریلیک در رنگ های محلول در آب استفاده می شود.این رزین می تواند یک لایه نازک و ضدآب روی سطح ایجاد کند.به همین دلیل رنگی که دارای این نوع رزین است برای چوب بسیار مناسب می باشد.

رزین های آلکیدی در رنگ های روغنی استفاده می شوند وبرای سازه های چوبی و بازسازی سازه های چوبی استفاده می شود.

رزین پلی اورتان نیز در مدت زمان کوتاهی خشک می شود.این نوع رزین مقاومت بالایی دارد و برای سطوحی که در شرایط آب و هوایی خاص استفاده می شوند بسیار مناسب هستند.

برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در تصفیه آب سی سی کا پلاس شیراز در تماس باشید.

لیست انواع فیلتر های تصفیه آب

دستگاه تصفیه آب خانگی

آب شیرین کن

تعویض فیلتر تصفیه آب شیراز

صنعتی

خرید آنلاین و اینترنتی دستگاه تصفیه آب خانگی در شیراز

       درخواست اینترنتی و آنلاین تعویض فیلتر تصفیه آب در شیراز

       درخواست اینترنتی و آنلاین سرویس و تعمیر دستگاه تصفیه آب در شیراز

درخواست سرویس تصفیه آب در شیراز

ارسال رایگان فیلتر تصفیه آب در شهر شیراز

راهنمای کامل و آموزش نصب دستگاه تصفیه آب خانگی

​