پمپ تصفیه آب خانگی سی سی کا پلاس

پمپ تصفیه آب خانگی سی سی کا پلاس

دراین مطلب در مورد پمپ تصفیه آب خانگی به شما توضیح خواهیم داد : همچنین درمورد علت نیاز به پمپ در دستگاه تصفیه آب خانگی و علت خرابی پمپ تصفیه آب خواهیم گفت:  قدرت تصفیه آب به صورت کامل در فیلتر مرحله چهارم همان ممبران است.

موتور پمپ تصفیه آب  خانگی

آیا دستگاه تصفیه آب خانگی به روش اسمز معکوس به برق نیاز دارد؟

یکی از سوالاتی که برای مشتریان تصفیه آب پیش می آید این است که اصلا لزوم موتور پمپ تصفیه آب برای چیست ؟

برخی از افراد فکر می کنند که تصفیه آب یعنی عبور آب از یک یا چند فیلتر و طبیعتاً در این دیدگاه نیاز به برق غیر منطقی به نظر می‌آید!

در کل دستگاه‌های تصفیه آب برای جداسازی ذرات (حتی در سطح مولکولی) نیازمند استفاده از فیلترها هستنید  که هر کدام از این فیلترها دارای خاصیت‌ها و کاربردهای متفاوتی هستند. آب برای عبور از فیلترهای معمولی و پیش تصفیه (نه تصفیه کامل!) نیازمند فشار اضافه‌ای نیست و با همان فشار معمول آب شهری از داخل این فیلترها عبور می‌کند و این همان چیزی است که ما در دستگاه‌های فیلتراسیون یا همان پیش‌‍ تصفیه شاهد آن هستیم و این دستگاه‌ها هیچ نیازی به برق و … ندارند و از طرفی نیز آب را تصفیه نمی‌کنند و فقط کمی ذرات بزرگ و کلر آب را جدا می‌کند.
موتور پمپ تصفیه آب برای تامین فشار ممبران 
 قدرت تصفیه آب به صورت کامل در فیلتر مرحله چهارم همان ممبران است، این فیلتر که حاصل پیشرفت تکنولوژی و دانش روز دنیاست میتواند ذرات موجود در آب را تا ۰٫۰۰۰۱ میکرون از آب جدا سازد و به عبارتی در سطح مولکولی آب را تصفیه کند. اما عبور آب از چنین فیلتری به خودی خود و حتی با فشار معمول آب شهری امکان‍پذیر نبوده و نیازمند وسیله‌ای برای تامین این فشار است، این وسیله نیز قطعه‌ای به نام موتور پمپ است که با استفاده از برق می‌تواند فشار آب را در حدی بالا ببرد که آب بتواند از فیلتر ممبران عبور کند.
موتور پمپ تصفیه آب در کجای دستگاه تصفیه آب قرار میگیرد؟
موتور پمپ در مدار سیستم تصفیه آب به روش اسمز معکوس توسط یک آدابتور کوچک تغذیه میشود و ۲ عدد سوئیچ Hi & Lo pressure (سوئیچ قطع کننده در فشار بالا و سوئیچ قطع کننده در فشار پایین) این موتور را روشن و خاموش می‌‎کنند. موتور پمپ‌ خود دارای ۲ بخش هستند، بخش اول آنها همان تولید کنند نیروی محرک است و با استفاده از جریان برق ایجاد حرکت دورانی کرده و این حرکت را از طریق محور وسط به بخش دوم یعنی کلگی پمپ منتقل می‌سازد این بخش نیز از یک سمت آب را به داخل کشیده و از سوی دیگر با فشار مناسب و تعیین شده خارج می‌سازد.لازم به ذکر است که این نوع پمپ ها از لحاظ کیفیت محصول کشورهای ایران .چین و تایوان می باشد.
علت خرابی‌های موتور پمپ تصفیه آب خانگی چیست؟
در دستگاه‌های تصفیه آب یکی از علل خرابی، نوسان برق در منزل مشتری و تهیه نشدن محافظ برق برای دستگاه توسط مشتری است، در این موارد به دفعات دیده شده است که آدابتور تامین کننده برق موتور در اثر نواسان می‌سوزد و یا حتی باعث سوختن موتور پمپ می‌گردد.

ازطرفی دیگر کلگی موتور پمپ دارای بخش متحرک در کنار آب است و به مرور زمان و ساییده شدن احتمال نشتی آب و یا زنگ زدن گیر کردن کلگی وجود دارد حتی در برخی از مناطق املاح آب رسوب می‌کنند و بعد از مدتی حرکت موتور را سخت کرده و باعث فشار آمدن به موتور می‌شود.ولی از اصلی ترین علل خرابی موتور پمپ تعویض غیر اصولی فیلترهای پیش تصفیه توسط خود مشتری و یا افراد غیر متخصص است. زیرا تعویض اشتباه فیلترها و انجام ندادن سرویس به موقع آن باعث کیپ شدن ممبران و وارد آمدن فشار بسیار زیاد به موتور می‌گردد که می‌تواند به راحتی باعث سوختن موتور دستگاه شما گردد.

برای خرید و تعویض پمپ دستگاه تصفیه آب  خانگی به آدرس زیر مراجعه کنید :

پمپ تصفیه آب خانگی

لیست انواع فیلتر های تصفیه آب

دستگاه تصفیه آب خانگی

آب شیرین کن

تعویض فیلتر تصفیه آب شیراز

صنعتی

درخواست سرویس تصفیه آب در شیراز

ارسال رایگان فیلتر تصفیه آب در شهر شیراز

راهنمای کامل و آموزش نصب دستگاه تصفیه آب خانگی