سوییچ های پرشر و لوپرشر دستگاه تصفیه آب خانگی

سوییچ های پرشر و لوپرشر دستگاه تصفیه آب خانگی

در این مطلب در مورد سوییچ های پرشر و لوپرشر تصفیه آب به شما توضیح خواهیم داد : وظیفه اصلى این دو سوییچ قطع و وصل جریانى الكتریكى در صورت بالا یا پایین آمدن فشار است. هاى پرشر وظیفه خاموش كردن پمپ را بر عهده دارد. لو پرشر باعث بالا رفتن عمر پمپ دستگاه میشود.

سوییچ های پرشر و لوپرشر تصفیه آب

وظیفه اصلى این دو سویچ قطع و وصل جریانى الكتریكى در صورت بالا یا پایین آمدن فشار است. به طور كلى این دو سویچ از پمپ دستگاه كه به نسبت قطعه گرانى است محافظت میكنند و باعث میشوند پمپ در شرایط خوبی در دستگاه كار كند.
 هاى پرشر  (سویچ قطع فشار بالا)

سویچ های پرشر با پمپ در یك مدار قرار میگیرد و به صورت یك كلید قطع و وصل در مدار عمل میكند. ابن سویچ وظیفه خاموش كردن پمپ دستگاه زمانى كه شیر برداشت بسته است و مخزن دستگاه پر است بر عهده دارد. به عبارت دیگر وقتى فشار دستگاه افزایش پیدا میكند، هاى پرشر وظیفه خاموش كردن پمپ را بر عهده دارد.

در چنین مواقعى كه كه در اثر فشار پمپ فشار داخل دیافراگم افزایش پیدا میكند این فشار به سویچ فشار بالا انتقال پیدا میكند و این سویچ با جریان قطع پمپ فشار ورودى را از دستگاه كم میكند. و با باز شدن شیر یا خالى شدن مخزن این فشار كاهش پیدا میكند و در نتیجه سویچ جریان پمپ را بكار میندازد و دوباره پمپ شروع به كار میكند. این عمل باعث بالا رفتن عمر پمپ و محافظت از آن براى یكسره كار كردن نیز میشود.

 لو پرشر(سویچ قطع فشار پایین )

وظیفه سویچ لوپرشر خاموش كردن پمپ در زمان افت فشار آب یا قطع شدن جریان برق است تا از بدون آب كار كردن پمپ  و آسیب رسیدن به پمپ جلوگیرى شود. این سویچ در واقع كلید برقى است كه فشار آب در عملكرد آن اهمیت زیادى دارد به این صورت كه افت فشار آب باعث قطع جریان پمپ در دیافراگم دستگاه میشود.

نكته مهم اینجاست كه زمانى كه فشار آب بالاست به دیافراگم تعبیه شده فشار وارد میشود و این سویچ مانع از كار كردن پمپ و بسته ماندن مدار برقرارى جریان برق میشود و از تحمیل نموندن فشار اضافى به دستگاه جلوگیرى میشود. در صورت پایین آمدن فشار آب یا قطع آب فشار از روى دیافراگم سویچ برداشته میشود و موجب باز شدن مدار جریان برق و قطع جریان عبورى میشود. در اینجا قطع و وصل شدن جریان باعث قطع و وصل شدن پمپ میشود.

در مدار برقى این سوییج به صورت سرى با موتور پمپ در مدار قرار میگیرد و بلافاصله پس از قطع فشار آب سویچ باعث خاموش شدن پمپ میشود. این سویچ باعث بالا رفتن عمر پمپ  میشود.

برای خرید های پرشر و لو پرشر تصفیه آب لینک زیر را کلیک کنید :

خرید های پرشر و لوپرشر تصفیه آب

 لیست انواع فیلتر های تصفیه آب

دستگاه تصفیه آب خانگی

آب شیرین کن

تعویض فیلتر تصفیه آب شیراز

صنعتی

درخواست سرویس تصفیه آب در شیراز

ارسال رایگان فیلتر تصفیه آب در شهر شیراز

راهنمای کامل و آموزش نصب دستگاه تصفیه آب خانگی