ترانس دستگاه تصفیه آب خانگی

ترانس دستگاه تصفیه آب خانگی

در این مطلب در مورد عملکرد ترانس تصفیه آب خانگی به شما توضیح خواهیم داد: هم چنین در مورد طریقه ی تست ترانس تصفیه آب و زمان تعویض آن خواهیم گفت :  در مواقعی که مسافرت هستید و یا به هر دلیلی از تصفیه آب استفاده نمیکنید بهتر است که دستگاه را از برق خارج کنید.

ترانس دستگاه تصفیه آب خانگی

در این مطلب در مورد عملکرد ترانس تصفیه آب خانگی به شما توضیح خواهیم داد:
هم چنین در مورد طریقه ی تست ترانس تصفیه آب و زمان تعویض آن خواهیم گفت :

 آدابتور برق دستگاه تصفیه آب خانگی داری ولتاژ 24 و‌1,2 آمپر است و این قابلیت را دارد تا بر روی انواع دستگاه تصفیه آب قرار گیرد. آدابتور یا ترانس یکی از ملزومات تصفیه آب خانگی میباشد، ترانس اولین قطعه ای است که برق وارد آن میشود و وظیفه این قطعه تبدیل برق 220 ولت به برق 24 ولت است.

البته در دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی از ترانس 36 ولت استفاده میشود، علت  تبدیل برق این است که تمام قطعات برقی مانند پمپ ، سوییچ های پرشر، سوییچ لوپرشر و … در دستگاه تصفیه آب با این ولتاژ برق کار میکنند.

ترانس یا آدابتور مستقیم به برق شهری وصل است و داعماً در حال کارکردن است، بنابراین باید دارای بالاترین کیفیت ساخت و سیم کشی باشد، در مواردی استفاده کردن از ترانس تقلبی باعث آتش سوزی ترانس تصفیه آب شده است،

در واقع ترانس یک مبدل الکتریکی است که توانایی القای انرژی الکتریکی از سیم پیچ اولیه به سیم پیچ ثانویه را دارد. این القا در بعضی از ترانس ها باعث افزایش ولتاژ و در بعضی از ترانس ها باعث کاهش ولتاژ می شود. به طور کلی یک ترانس برای اعمال تغییر در ولتاژ و جریان برق بکار گرفته می شود.

 در مواقعی که مسافرت هستید و یا به هر دلیلی از تصفیه آب استفاده نمیکنید بهتر است که دستگاه را از برق خارج کنید.

برای خرید و یا  تعویض ترانس سی سی کا پلاس دستگاه تصفیه آب به آدرس زیر مراجعه کنید :

خرید و تعویض ترانس تصفیه آب

حداکثر آمپر تولید شده در ترانس تصفیه آب

در دستگاه تصفیه آب شیر برقی و پمپ و… برای روشن شدن احتیاج به یک آمپر برق دارند، درتصفیه آب خانگی از ترانس 24 ولت و در ترانس صنعتی از ترانس 32 و یا 36 ولت استفاده می شود .

خرید ترانس صنعتی

توجه داشته باشید که اگر ترانس از کیفیت پایینی برخوردار باشد و نتواند میزان آمپر مورد نیاز قطعات برقی را تولید کند، باعث اختلال در عملکرد قطعات برقی و یا خرابی آنها میشود ، همچنین اگر ترانس بیش از 1,2آمپر برق تولید کند این برق اضافه تاثیری در عملکرد قطعات ندارد حتی شاید باعث فشار مضاعف بر آنها شود. ولتاژ خروجی ترانس معمولاً 24 ولت است .

در مورد خرابی ترانس هم گاهی ترانس نمیسوزد و فقط نیم سوز میشود که تشخیص آن بسیار کار سختی است، برای دستگاه تصفیه آب توصیه میشود که از محافظ برق استفاده شود، البته اگر ترانس تصفیه آب اورجینال باشد و از کیفیت بالایی برخوردار باشد قطعاً کیفیت بالایی دارد و معمولاً به ندرت دچار مشکل میشوند

طریقه تست ترانس

1-یک سیم نازک به یکی از سیم های خروجی ترانس وصل کنید و سر دیگر آن را برای یک لحظه به خروجی دیگر بزنید، اگر جرقه زد ترانس سالم است.

2-بعضی مواقع ممکن است ترانس نیم سوز باشد و در تست های بالا جواب دهد و ما را گمراه نماید. اما در عمل نتواند دستگاه تصفیه آب را راه اندازی نماید که تشخیص این مورد کمی مشکل است و نیاز به بررسی توسط تکنسین متخصص دارد.

3-با استفاده از یک اهم متر، ابتدا دو سر وروردی سیم برق را تست می کنیم و سپس دو سر خروجی آن را به اهم متر وصل می کنیم  که در هر دو حالت باید عقربه اهم متر حرکت کند، در غیر این صورت ترانس سوخته است.

4- یک وسیله برقی هم ولتاژ را به ترانس وصل کنید اگر کار نکرد ترانس معیوب است.

برای خرید و یا  تعویض ترانس سی سی کا پلاس دستگاه تصفیه آب به آدرس زیر مراجعه کنید :

خرید وتعویض ترانس تصفیه آب

 لیست انواع فیلتر های تصفیه آب

دستگاه تصفیه آب خانگی

آب شیرین کن

تعویض فیلتر تصفیه آب شیراز

صنعتی

درخواست سرویس تصفیه آب در شیراز

ارسال رایگان فیلتر تصفیه آب در شهر شیراز

راهنمای کامل و آموزش نصب دستگاه تصفیه آب خانگی