تصفیه آب بخریم یا خیر؟

تصفیه آب بخریم یا خیر؟

تصفیه آب خانگی سی سی کا پلاس- شیراز آیا دستگاه تصفیه آب بخریم یا خیر؟ در هنگام خرید به چه مواردی باید دقت کنیم؟ در این مطلب به شما خواهیم گفت...

دستگاه هاي تصفيه آب خانگي؛ مُد يا در جستجوي سلامت بيشتر؟

بسياري برای انتخاب دستگاه تصفيه آب خانگي با هدف نوشيدن آبي گوارا و سالم راهي بازار مي شوند و با توجه به گزينه هاي بسياري که پيش رو دارند بر سر دوراهي انتخاب مانده اند.

   

    بخريم يا نخريم؟

    شايد با خودتان فکر کرده باشيد آب داخل لوله تصفيه شده است، بنابراين به استفاده از اين دستگاه نياز نيست. تازه در نهايت هم مي توانيم با خريد آب معدني نيازمان به آب آشاميدني سالم تر را برطرف کنيم، اما اين واقعيت را در نظر داشته باشيد که خريد دستگاه تصفيه آب با توجه به کيفيت آب داخل لوله ها و فرسودگي لوله هاي انتقال که باعث بالارفتن سختي آب مي شوند، يک نياز است که تضميني بيشتر براي سلامت است.

    اين در حالي است که خريد مداوم بطري هاي آب معدني هم مقرون به صرفه نيست. بنابراين خريد اين دستگاه ها گزينه اي است که کم کم از سوي برخي خانواده ها روي ميز قرار مي گيرد.

   

    چگونه انتخاب کنيم؟

    اين سوال همواره ذهن خريداران دستگاه هاي تصفيه آب را به خود مشغول کرده است که چه معيارهايي براي انتخاب بهينه نياز داريم. پاسخ در رعايت چهار نکته ساده نهفته است.

    اول از کيفيت آب مورد نظرتان که قصد تصفيه آن را داريد مطلع شويد، چون متناسب با املاح و درصد ناخالصي هاي آب، ورودي دستگاه با توانايي مناسب تنظيم مي شود.

   

    دوم مراحلي که براي تصفيه اوليه آب مصرفي شما انجام شده است ، بررسي کنيد، چون اگر به آب ورودي به دستگاه کلر زده شده باشد، نياز متفاوتي براي انتخاب داريد و اگر هم قصد داريد از چاه ملک شخصي خودتان (مانند استان هاي شمالي کشور) استفاده کنيد و تصفيه اوليه اي روي آن انجام نشده، بايد دستگاه ديگري انتخاب کنيد.

    سوم کمي در دنياي مجازي جستجو کنيد و نسبت به آلاينده هاي موجود در آب مورد نظرتان اطلاع به دست آوريد. براي اين کار مي توانيد روي اطلاعات شرکت آب و فاضلاب حساب باز کنيد.

    چهارم با توجه به ميزان آب مورد نيازتان براي تصفيه، خريد کنيد چون توان تصفيه آب توسط دستگاه ها متفاوت است، به عنوان مثال اگر متوسط نياز مصرف شما 20 ليتر در روز است هرگز نمي توانيد به سراغ دستگاهي با توان 12 ليتر برويد.

   

    4 پله تا خريد دستگاه

    با توجه به نکات ارائه شده حالابه مرحله انتخاب دستگاه مناسب مي رسيم. در اين بخش نيز مي توان با رعايت چند نکته ساده، بهترين برند را از ميان ده ها برند موجود بازار انتخاب کنيم. اين مرحله با درنظر گرفتن آرم گواهينامه NFS يا بنياد ملي بهداشت آغاز مي شود. پس قبل از هر انتخابي ابتدا به نشان اين آرم روي جعبه يا خود دستگاه توجه کنيد.

    دومين مرحله، در نظر گرفتن شرايط گارانتي و پوشش خدمات پس از فروش اين دستگاه هاست، چون اين دستگاه با توجه به وظيفه اي که به عهده دارد بدون ترديد نيازمند خدمات پس از فروش مناسب است.

    پله سوم مربوط به تامين قطعات يدکي دستگاه است. يکي از قطعاتي که همواره براي استفاده از دستگاه نياز داريد، فيلترهاست. پس بايد دستگاهي را بخريد که فيلتر آن همواره به قيمت مناسب در دسترس باشد. چون فيلترهاي دستگاه به تناسب مصرف بايد به طور مداوم عوض شود.

    به پله چهارم رسيديم که بايد بخوبي از آن اطلاع داشته باشيد. همان طور که مي دانيد پمپ داخل دستگاه تصفيه آب جزو قطعاتي با فرسايش بالاست که بايد از آن محافظت شود تا بازده و کيفيت آب تصفيه شده در بهترين شرايط ممکن باشد. پس اگر اين قطعه داراي محافظ هاي مناسب و کليدهاي کنترل اضافه روي دستگاه مرکزي باشد مي تواند عمر مفيد و البته کيفيت کار آن را تضمين کند.

   

    انواع فيلتر به کار رفته در دستگاه هاي تصفيه آب خانگی معمول بازار

    1 اليافي 5 ميکرون: حذف خزه، جلبک، ذرات معلق، ماسه، گل و لاي

    2 فيلتر AC: حذف کلر، بو و طعم نامطبوع

    3 فيلتر کربن: يون هاي فلزات

    4 فيلتر کربن نهايي: حذف بو و طعم نامطلوب

    5 RO اسمز معکوس: حذف املاح موجود در آب (باکتري ها، شوري آب، سرب، مس، جيوه، سديم و املاح مضر)

    6 فيلتر طعم دهنده: افزودن منيزيم و کلسيم

    اين در حالي است که بتازگي بسياري از دستگاه ها داراي فيلتر يو وي نيز هستند که به عنوان برترين فيلتر ضدعفوني کننده از آن استفاده مي شود. نکته ضروري درباره فيلترهاي کربني اين است که بايد اين کربن ها داراي منشا گياهي باشند تا سلامت شما به خطر نيفتد.

   انواع فیلتر از نظر تصفیه را در این مطلب نیز میتوانید مشاهده بفرمایید:

لینک

  

  مراحل تصفيه بيشتر، نشانه کيفيت بالاتر است؟؟؟؟؟

    يک ذهنيت اشتباه درباره انتخاب برند مناسب دستگاه تصفيه آب اين است که هرچه مراحل تصفيه آب دستگاه بيشتر باشد نشانه مرغوبيت دستگاه است، اما سوال اصلي اين است که آيا واقعا تعدد فيلترها نشانه کيفيت برتر دستگاه است؟

    بد نيست بدانيد از سوي سازمان ملي بهداشت NFS، تعداد مرحله استاندارد براي دستگاه تصفيه آب خانگي با فناوري اسمز معکوس، 5 مرحله در نظر گرفته شده است که اين مراحل عبارتند از:

    دو مرحله فيلتر اليافي براي حذف مواد معلق نظير گل و لاي، شن و ماسه و زنگ لوله ها

    يک مرحله فيلتر کربن براي حذف کلر، گازهاي شيميايي و بوي نامطبوع آب

    يک مرحله اسمز معکوس (RO) براي حذف ناخالصي ها و سموم محلول در آب

    يک مرحله فيلتر کربن نهايي براي حذف بوي احتمالي ناشي از ماندگي آب در منبع دستگاه

    بنابراين تعداد مراحل تصفيه بيشتر، نه تنها غيرضروري است بلکه ممکن است سلامت شما را تهديد کند. به عنوان مثال برخي دستگاه هاي تصفيه آب غيراستاندارد، با اضافه کردن يک فيلتر کذايي به عنوان مرحله ششم، ادعا مي کنند املاح معدني مفيد به آب اضافه مي کنند. متاسفانه در ساختار اين فيلترها، از سنگ هاي غيربهداشتي استفاده مي شود که نه تنها هيچ گونه هويت علمي و بهداشتي ندارند، بلکه محل مناسبي براي رشد ميکروب و باکتري ها هستند.

    دقت کنيد هيچ يک از مراحل تصفيه آب نبايد چيزي به آب اضافه کنند، بلکه تمام مراحل تصفيه آب بايد مانند يک صافي، مواد و ناخالصي هاي موجود را از آب جدا کنند. بنابراين هميشه از خود بپرسيد: آيا اين مرحله چيزي به آب اضافه مي کند؟ در صورت مثبت بودن جواب، نسبت به بهداشتي بودن آن مرحله، شک کنيد!

   

    قيمت دستگاه هاي تصفيه آب خانگي

    قيمت دستگاه هاي تصفيه آب به عوامل مختلفي بستگي دارد که از آن جمله مي توان به موارد زير اشاره کرد:

    1 تعداد و نوع فيلترهاي به کار رفته در دستگاه

    2 کيفيت تجهيزات و قطعات محصول

    3 طراحي و شکل ظاهري محصول

    با توجه به عوامل ياد شده اين گونه مي توان گفت که هم اکنون دستگاه تصفيه آب مناسب منزل را مي توان از کمتر از پانصد هزار تومان تا حدود دو ميليون و 200 هزار تومان يافت که بسته به توان مالي و البته نياز بايد انتخاب شود. ارزان ترين دستگاه ها، سيستم هاي سه و چهار مرحله اي است که فاقد سيستم اسمز معکوس هستند و گران ترين دستگاه هاي آب تصفيه کن خانگي، سيستم هاي مجهز به فيلتر اسمز معکوس هستند.

برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

لینک تماس با ما